Píše: EddieCZ - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Eddieho blog

Watch_Dogs recenze: Hackování, akce!

Sobota 7.6.2014 22:57 - Autor: EddieCZ
To se mi líbí

Watch_Dogs recenze: Hackování, akce!Zdravím všechny. Úvodem bych chtěl říci, že nemám moc času na psaní, a když mám, tak se mi zkrátka nechce. Teď to je ale trošičku jinak. Nastala situace, kdy vyšla jedna hra, na kterou spousta lidí (a i já) od prvního oznámení čekalo. Jak z názvu vypovídá, jedná se o hackerskou akci Watch Dogs. Hru jsem dohrál, a mám z ní smíšené pocity, ze kterých se zde chci dnes vypsat. Hru vám popíši a zrecenzuji v několika bodech. Testováno na PC.

Watch_Dogs.
Watch_Dogs.

Hratelnost:

,,Open world sandbox s mnoha možnostmi, a přizpůsobitelným prostředím prostřednictvím hackování je vážně chytlavá záležitost."

Musím říci, že celkový hratelný herní model se mi zalíbil. Open world sandbox s mnoha možnostmi, a přizpůsobitelným prostředím prostřednictvím hackování je vážně chytlavá záležitost. Hackování je zde dobře pojato hlavně ve směru rozmanitosti. Ve hře díky hackování můžete prozkoumat lokaci, dostat se k datům na těžko přístupná místa (viz. příběhové mise). Ale také se dá použít perfektně při útěku před policií nebo nepřáteli, a to třeba hacknutím semaforu nebo zábran, zdvihacího mostu nebo třeba nechat vybouchnout parovodní potrubí. Díky hackování se také dá prozkoumat mobilní telefony lidí na ulici, a třeba jim tak vykrást bankovní účet, nebo sledovat jejich konverzaci a objevit tak další uložené hodnotné věci. Dále musím zmínit také vedlejší mise, kterých je zde opravdu mraky. Typů misí je také hodně, a zabere vám pár desítek hodin se jimi prohrabat. Ovšem hra také má své zápory, a tím je třeba stereotyp. Zhruba od půlky kampaně zjistíte, že se typy úkolů neustále opakují, a tak to je i u vedlejších "poslání". Jak si vyzkoušíte všechny typy zadání, už se zkrátka omrzí to dělat stále dokola.

Příběh:

Nebudu vám lhát. Příběh mě nezaujal. Celý příběh je o rodině hlavního hrdiny Aidena. Zápletka v příběhu je taková nevýrazná, stejně tak jako postavy, které mě ničím nezaujaly. Dialogy jsou nezajímavé a někdy i zbytečné. Ze začátku se ovšem jeví jako zajímavý, pak ovšem jde velmi z kopce. Celé toto "drama" zakončí hodně, hodně strmý a přišel mi nedodělaný. Nebudu blíže spoilovat příběh, abych vám nekazil ze hry dojem.

Grafika:

,,Grafické zpracování je opravdu nádherné, ovšem není furt nikterak převratné."

Zde bych se měl také trochu pozastavit. Grafické zpracování je opravdu nádherné, ovšem není furt nikterak převratné. Lokace jsou pěkně zpracovány, a nepůsobí stejně. Prostředí je zde taky proměnné - tím myslím, že zde je i venkov, který sice ničím moc neoslní, ovšem ani neurazí a krásně zpestří celý herní prostor. Městské lokace jsou taktéž pěkně vymodelované a částečně i rozdílné. Stejně tak i prostředí misí se opakuje zřídka.

Ukázka vizuálního podání Watch Dogs.
Ukázka vizuálního podání Watch Dogs.
Pohled na Chicago z venkovského pozadí
Pohled na Chicago z venkovského pozadí

Soundtrack:

U tohoto odstavce řeknu jenom - bomba! Audio zpracování se opravdu povedlo. A to jak obsahem rádia, tak i kompozičních skladeb. Co se týče rádia, jsou zde vypíchnuty snad všechny klíčové hudební žánry, a z každého žánru je na výběr dosti skladeb, takže by si měl každý přijít na to své. Nejedná se jen o nynější písničky, narazil jsem i na některé pár let staré. Hra mi tyto skladby parádně oživila a já se k nim po odmlce zase vrátil. Ach.

Watch Dogs na PC, PS4, Xbox One, PS3, Xbox 360, Wii U Hodnocení hry
Skóre hry 7 7/10
Watch Dogs
Líbí se mi
  • Možnosti hry
  • Prostředí
  • Soundtrack a obsah rádia
  • Dobře zpracované hackování
Vadí mi
  • Stereotyp
  • Obrovský hype a reklamní mašinérie, přitom zase taková sláva to není
  • Slibovaná herní revoluce se nekoná
  • Příběh, postavy, nudné dialogy
Verdikt: Abych to shrnul, po dohrání v sobě držím rozdílné pocity. Silnou stránkou hry je asi dobře pojatý základ, tím myslím především ty obrovské možnosti v hackování, které je opravdu na každém rohu. Obsahu je zde také hodně, audiovizuální zpracování také neurazilo, spíše trochu i oslnilo. Proti tomu stojí nezajímavý příběh, nudné dialogy a nevýrazné postavy. Sliby chyby - zde se to akorát potvrdilo. Velká reklama a hype kolem této hry způsobil, že jsem čekal více, mnohem více. Herní revoluce se tedy nekoná. To ovšem nic neubírá na tom, že ve výsledku hra zabaví na pár desítek hodin.
Hodnocení:
( Zbývá 8 hlasů pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
Watch Dogs na PC, PS4, Xbox One, PS3, Xbox 360, Wii UScreenshoty ze hry
Screenshot ze hry Watch Dogs Screenshot ze hry Watch Dogs Screenshot ze hry Watch Dogs Screenshot ze hry Watch Dogs Screenshot ze hry Watch Dogs Screenshot ze hry Watch Dogs Screenshot ze hry Watch Dogs Screenshot ze hry Watch Dogs